Agile Marketing

Inhoud

Resultaat

Doelgroep

Programma

Praktische info

Inhoud

Als je snel wil inspelen op veranderende klantwensen is het van belang dat je marketingteam  wendbaar is. Optimaal kan samenwerken in of met andere Agile teams in de organisatie. Hoe organiseer je dit binnen je organisatie? En wat vraagt dit van teams en van jou?  We staan stil bij de basis van Agile werken en Agile Marketing. Aan de hand van concrete en interessante praktijkcases laten zien hoe andere organisaties Agile Marketing succesvol inzetten. We vertalen dit samen naar jouw situatie.

Je leert hoe je met een team continue naar verbetering streeft, en hoe je project- en campagnematig los kan laten. Daarvoor is het van belang een testcultuur te creëren in het marketingteam ,waarbij checken van klantinput en -data en daarvan leren onlosmakelijk verbonden raakt aan de professionele identiteit van je marketingcollega’s.

Deze praktisch georiënteerde training helpt jou als Marketing Directeur, Marketing Manager, (Digital) Marketeer of Customer Journey expert om inzicht te krijgen en direct stappen te kunnen maken.

Resultaat

  • Je bent in staat Agile werken te introduceren en te faciliteren binnen jouw organisatie.
  • Je begrijpt de Agile principes en de toegevoegde waarde;
  • Je hebt inzicht in de randvoorwaarden om Agile werken succesvol te ondersteunen;
  • Je kunt een strategische Agile Marketingvisie voor jouw organisatie neerzetten.

Doelgroep

Deze training helpt marketingprofessionals en -teams te innoveren én inzicht te geven. Op deze manier kunnen flexibiliteit, samenwerking en het vermogen om snel te handelen richting de klant centraal komen te staan. Van ‘’best practices’ en ‘one-size-fits-all’ oplossingen naar een experimentele manier van werken die erop gericht is Agile teams te helpen succesvol te zijn.

Programma

Tijdens de trainingen komende de volgende onderwerpen aan bod:

  • Purpose en strategie;
  • Veel gebruikte Agile methodieken (scrum, kanban)
  • Agile vaardigheden;
  • Transformationeel leiderschap;
  • De rol va n marketing in een Agile organisatie;
  • Begeleiden van de Agile transformatie binnen marketing, ism andere afdelingen.

Praktische informatie

Locatie: Utrecht of incompany
Studieduur: 2 dagen
Kosten: € 1.895,- Excl. BTW

Locatie: Online
Studieduur: 3 dagdelen
Kosten: € 1.795,- Excl. BTW

MatthijsAgile Marketing