Zonder constante feedback geen relevante klantoplossingen

by Job van Zandvoort on maart 16, 2022

By Peter Paul & Job  

Per januari dit jaar ondersteunt ShftCtrl organisaties ook op het gebied van #AgileMarketing! Agile marketing is bedoeld om groei te stimuleren, door teaminspanning te richten op het leveren van waarde voor de (eind)klant. Het helpt organisaties de kracht van marketing optimaal te benutten en zo niet alleen succesvolle, effectieve marketingcampagnes uit te voeren, maar ook nieuwe klantoplossingen te initiëren en bouwen. Dus geen versplinterde marketing- en productfuncties meer, maar een multidisciplinair team dat samenwerkt aan een oplossing door in elke fase te luisteren naar klanten om daarmee campagnes of producten te verbeteren. 

Zo helpt Associate Partner Peter Paul Vos van ShftCtrl vanuit zijn expertise op het gebied van Agile Marketing een financiële instelling in Breda bij de ontwikkeling van nieuwe klantoplossingen.

We realiseren samen met onze opdrachtgever proposities die ervoor zorgen dat klanten snel en eenvoudig hun huis kunnen verduurzamen en comfortabel kunnen wonen, zonder dat de woonlasten flink stijgen. 

Door de nieuwe proposities eerst te ontwerpen en de eerste schetsen vervolgens direct te testen bij klanten – geheel op Agile wijze – wordt voorkomen dat onvolledige oplossingen worden gebouwd.  Hiermee zorgen we dat deze aansluiten bij de actuele behoefte van de klanten van onze opdrachtgever. 

De geteste ideeën – ofwel de feedback – wordt vervolgens in een toegankelijke vorm digitaal gebouwd. Het voordeel voor onze opdrachtgever is dat er sprake is van een versnelling van de ‘time to market’.  Dit komt mede door de snelle bouw van de eerste versie, wat mogelijk gemaakt wordt door het regelmatig ophalen van de feedback bij de klanten van onze opdrachtgever (de eindgebruikers).

Door deze ‘sprints’ (cadans) regelmatig te herhalen kunnen we de klantwensen realtime aanpassen en zodoende het product steeds verder verbeteren op basis van de daadwerkelijke realtime behoeften.  

Door deze flexibele aanpak mét realtime vertaling van de feedback in het eindproduct kan onze opdrachtgever nog sneller relevante effectieve digitale oplossingen worden ontwikkeld, zonder grote investeringen op voorhand. 

Dit is Agile werken in optima forma! 

Job van ZandvoortZonder constante feedback geen relevante klantoplossingen

Join the conversation